למה לי איחוד תיקים?



מהו איחוד תיקים:

ההליך של "איחוד תיקים" מוסדר בחוק ההוצאה לפועל וסעיף 74.ב. לחוק קובע: "חייב רשאי לבקש איחודם של כל התיקים התלויים ועומדים נגדו".

הליך איחוד התיקים מאפשר למעשה לחייב אשר פתוחים נגדו מספר תיקי הוצאה לפועל, להגיש בקשה לאיחוד התיקים ולקביעת צו תשלומים בהתאם ליכולתו הכלכלית.

בפועל נפתח "תיק איחוד" אשר נושא מספר תיק הוצאה לפועל נפרד ועצמאי. תיק האיחוד כולל בתוכו את כל תיקי ההוצאה לפועל הפתוחים נגד אותו חייב.

למעשה צו התשלומים שנקבע כי על החייב לשלם בהתאם ליכולתו הכלכלית, מתחלק בין כל הנושים אשר פתחו נגד אותו חייב תיק הוצאה לפועל.

מתי מומלץ להיכנס להליך של איחוד תיקים:

כל חייב שמגיע למשרדי לקבלת ייעוץ יודע, כי אני אינני חובבת את הליך איחוד התיקים ואני עושה בו שימוש במקרים מעטים ולרוב לזמן מוגבל.

דעתי היא, כי הליך האיחוד מתאים לחייבים אשר אומנם פתוחים נגדם מספר תיקי הוצאה לפועל, אך יש ביכולתם להגיע להסדרים מול הזוכים ולהביא לסילוק חובותיהם בעתיק הקרוב.

למעשה ההליך מתאים לחייבים אשר דרוש להם "אוויר" ופרק זמן בו הם יכולים לארגן את מחשבותיהם ולכלכל צעדיהם מבלי שהזוכים ופקידי ההוצאה לפועל יתדפקו על דלתותיהם.

יש לשים לב לכך שבמסגרת איחוד תיקים מוטל על החייב עיכוב יציאה מהארץ, אולם גם עם מגבלה זו ניתן להתמודד בשעת הצורך. 

במקביל להגשת הבקשה לאיחוד תיקים יש לבקש מרשם ההוצאה לפעול שיורה על עיכוב ההליכים. ברגע שניתן עיכוב הליכים, לחייב יש את היכולת להחליט בשקט על דרך אשר על לפיה יסלק את חובותיו.

מניסיון, אין ספק כי קל יותר לנהל משא ומתן ולהגיע להסדרים עם זוכים לאחר שהחייב כבר מצוי תקופה בהליך של איחוד תיקים והזוכים מקבלים בכל חודש סכום זעום מתוך התשלום החודשי בהתאם לצו התשלומים שנקבע.

ויודגש, כי מי שמצבו קשה ביותר ואין ולא תהיה לו היכולת לסלק חובותיו, הרי שההליך המומלץ לו על פי רוב הוא הליך פשיטת רגל. זאת מאחר והליך איחוד תיקים אינו מביא לסילוק החובות בסופו של דבר והחובות רק הולכים וגדלים. לכן מומלץ לפנות לייעוץ אצל עורך דין הוצאה לפועל שיוכל ללוות אתכם בכל התהליך הזה ותגדיל את הסיכוי שהבקשה שלכם תתקבל.

Phone

לייעוץ ראשוני חינם וללא התחייבות

WhatsApp

דבר/י איתי ב-WhatsApp